TERRAS DE PENAGOYÃ:

Apesar de nos tempos de hoje não ser uma realidade correspondente ao que era no passado, defendo a sua promoção e estudo. Porque a nossa história deve ser estudada, preservada e publicitada.
SE NÃO DEFENDERMOS O QUE É NOSSO, QUEM É QUE O DEFENDE?
"

Por Monteiro de Queiroz, 2018

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Lubrigos, na Corunha [I]

"Un boirense deseña un buque para poder limpar os fondos mariños.

A Universidade dá Coruña traballa neste proxecto promovido por unha empresa e subvencionado pola Xunta.

O oficio de patrón de pesca levou ao boirense Vicente Rebollido Oliveira a residir 36 anos no País Vasco e fai 25, cando se atopaba de vacacións na súa terra natal, un paseo pola praia de Lubrigos abriulle os ollos. A enorme acumulación de sargazo e a elevada mortaldade de marisco que observou no areal empuxáronlle a embarcarse nunha nova marea, a de patentar un invento, un buque co equipamento necesario para limpar fondos mariños, estuarios, portos e canles de navegación. Púxose ao choio e a súa idea espertou o interese da universidade, a Xunta de Galicia e unha empresa privada. Desde fai meses, trabállase no desenvolvemento do deseño.

Antonte, na casa consistorial de Boiro déronse a coñecer a maqueta e os primeiros planos que se elaboraron da embarcación. Vicente Rebollido está na actualidade xubilado, pero se acorda como o primeiro día de todas as portas ás que tivo que chamar e de todos os apoios técnicos que solicitou para que o seu invento chegase a bo porto. «Gustaríame ver ou buque en marcha e que se puideran sanear todas as rías galegas», afirma convencido.

O mariñeiro boirense logrou espertar o interese da empresa Nodosa, con sede en Bueu, que solicitou unha subvención en materia de investigación e desenvolvemento á Consellería de Innovación e Industria. Concedéronlle case 200.000 euros, e a partir de aí a firma contactou coa Universidade dá Coruña para que analizasen a viabilidade do buque e fixesen o deseño do mesmo.

O doutor en Enxeñería Naval Primitivo González, que coordina o grupo de investigación en innovacións mariñas da universidade herculina, conta que levan desde outubro pasado inmersos no proxecto, que ten unha duración de tres anos.

Ata que non o finalicen non se poderán concretar con exactitude todos os detalles técnicos e económicos, pero ás toas barallan a posibilidade de que, en función do tamaño no que se constrúa, podería custar entre tres e seis millóns de euros.

Fonte: La Voz de Galicia."

ACLUNAGA, Asociación Cluster del Naval Gallego.
Aviso Legal | Accesibilidade Web
Suxestións | webmaster@ptgn.net

in http://www.ptgn.net/?q=node/153 [15.abr.2020]